Lineage to jedna z bardziej zasłużonych serii gier MMORPG na rynku, mająca na koncie dwie odsłony (plus trzecią w zaawansowanej fazie produkcji) i piętnaście lat istnienia. Odpowiadająca za jej wydawanie firma NCsoft pokusiła się o podsumowanie historii marki, publikując uzyskane przez nią wyniki finansowe. Okazuje się, że od początku swojego funkcjonowania cykl zarobił równowartość 1,8 miliarda dolarów amerykańskich.
Lineage to seria z koreańskim rodowodem, która stanowi jedną z początkowych pozycji w dorobku firmy
NCsoft. Jej pierwsza część, opatrzona podtytułem
The Bloodpledge, zadebiutowała w roku 1998 (również w Stanach Zjednoczonych) i charakteryzowała się dwuwymiarową grafiką oraz widokiem izometrycznym. W Azji gra funkcjonuje po dziś dzień, natomiast w połowie 2011 roku podjęto decyzję o likwidacji amerykańskich serwerów, zważywszy na zanikające zainteresowanie subskrypcjami. Mimo to sama pierwsza część wygenerowała przychód w wysokości 1,3 miliarda dolarów (według danych na sierpień ubiegłego roku), a jeszcze w 2010 roku gra przynosiła
NCsoft większy zysk niż sequel. Pierwszemu
Lineage udało się zgromadzić blisko milion aktywnych subskrybentów w szczytowym okresie swojego rozwoju (dane z pierwszej połowy 2008 roku).
Kontynuacja, występująca z podtytułem
The Chaotic Chronicle, na Dalekim Wschodzie pojawiła się w październiku 2003 roku, z kolei do Ameryki Północnej trafiła pod koniec kwietnia 2004 roku, a do Europy w listopadzie. Tym razem deweloper postawił na trójwymiarową grafikę, korzystając z technologii Unreal Engine 2. Mimo umiarkowanie ciepłego przyjęcia tytułu (jego średnia ocen w serwisie
Metacritic wynosi 62 procent), zdobył on wystarczającą popularność, by funkcjonować i być rozwijanym po dziś dzień (na przykład w ubiegłym miesiącu zapowiedziano dość obszerne rozszerzenie o nazwie
Valiance). Duża w tym zasługa zrealizowanej pod koniec 2011 roku decyzji o zamianie płatnej subskrypcji na model darmowy z mikropłatnościami – przyczyniła się ona do gwałtownego wzrostu przychodów
NCsoft z serii
Lineage, jednocześnie pozwalając cyklowi w pewnym stopniu wyjść z cienia takich marek jak
Aion czy
Guild Wars. Warto też wspomnieć, że w kwietniu bieżącego roku rodzimi miłośnicy
Lineage II doczekali się oficjalnego polskiego serwera, na którym gra otrzymała kinową lokalizację.
Tymczasem, niezależnie od ciągłego rozwoju drugiej części, trwają prace nad
Lineage Eternal, czyli kolejną pełnoprawną odsłoną omawianej serii. Chociaż jej zapowiedzi dokonano dwa lata temu, nadal dysponujemy stosunkowo niewielką ilością materiałów. Wiadomo, że na świat ponownie spojrzymy z rzutu izometrycznego (jakkolwiek oprawa pozostanie trójwymiarowa), na uwagę zasługuje też ciekawy system walki. Termin premiery gry nie jest znany, lecz nieoficjalnie mówi się o przyszłym roku – dotyczy to również beta testów, które prawdopodobnie rozpoczną się po świętach Bożego Narodzenia.
Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-11-28 20:08:54
|
|